Träning

Har ni deltagit på ytterligare två träningar, varav en utomhus.

På den första träningen, i fredgas, hade vi tillgång till Ekebys konstgräs plan. Efter som att vi hade tillgång till en sån fin plan valde vi att utnyttja det och spela så mycket match som möjligt, uppskattningsvis en halvtimme. Matchen spelades mot UIF Ekeby och vanns med 7-1. Innan matchen höll jag i en uppvärmning bestående av jogging. Sedan instruerade jag även en passningsövning som bygger på att vara 4 personer och passa den runt en ensam person som springer i mitten och jagar bollen. Det gick bra. Under själva matchen var jag ansvarig för att håll koll på bytena, jag klockade så att alla fick spela like mycket.

På nästa träning, i söndags, var vi återigen innomhus, vilket försämmras förutsättningarna avsevärt. Vi valde att fokusera på teknik efter en uppvärmning bestående av jogging runt salen. Vi jobbade med två teknikövningar, en hinderbana där spelarna fick öva på att driva bollen förbi olika hinder i fart och en passningsövning. Passningövingen istruerades av mig och Jakob och var mycket populär, de hade aldrig använt den förut. Trotts den lilla salen avslutade vi med lite match. Jag reagerade på att lagen som huvudtränaren delade i var väldigt ojämna. Det resulterade i att de röda laget, vann, mot det gröna laget med 5-1.

Kommentarer
Postat av: Marie Wadstedt

Vi kom fram till:



Simons slutprodukt är en väldigt väldokumenterad träning på egen hand, med eller utan Jakob. Tre olika saker ska vara med: Praktiskt vad ska ske på träning, teoretiskt (varför gör man dessa övnignar, syfte, mål, pedagogik), utfall (hur gick det, lyckades de/du eller inte, varför).



+ en strålande insiktsfull projektrapport.



Marie

2011-04-04 @ 10:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0