Inlägg

Vi har nu äntligen börjat träna med laget. det kommer vi fortsättningsvis att göra 2 gånger i veckan, fredagar och söndagar. Varpå vi kommer in i det hela mer och lär känna spelarna kommer vi att börjar styra uppläggen av träningarna mer och mer enligt det vi lärde oss på kursen vi gick på i Östhammar.

Jag missade till min stora besvikelse föräldramötet pga ett missförstånd i kommunikationen, men det var inga störra problem eftersom att jag fick den informationen jag behövde under den första träningen. Information om träningstider, matchscheman och så vidare.

På den första träningen jobbade vi enligt vad vi lärde oss i kursen, med uppvärmning, sedan mycket jobb med boll för att utveckal spelarnas teknik. Jag reagerade dock på att det inte spelades någon match. Att spela matcher under träningar är väldigt viktigt i den här åldern och bör prioriteras för att utveckla pojkarnas spelförståelse, det är något som jag kommer ta upp med tränarna under nästa träningstillfälle.  

Kommentarer
Postat av: Marie Wadstedt

BRA ATT DU ÄR IGÅNG! Bra att du utvärderar hur träningen var, vilka brister du såg och vad du tänker göra åt det. Försök att blogga efter varje träning, jag ska försöka att följa dig i arbetet och ge dig feedback ofta!



Nu kör vi!

2011-03-24 @ 14:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0