Samanfattande uppdaternade inlägg.

Efter att ha haft ett möte med Conny i skolans elevkök, eftersom att han är huvudansvarig i UIF, är jag nu medlem i klubben. Det blev jag genom att skicka ett mail till deras ekonomi ansvarige. Hon svarade med ett inbetalningsnummer på vilket jag betalde in en mindre summa pengar i medlemmsavgift.

I egenskap av medlem i UIF var dem snälla nog att betala för min tränar kurs, i gengäld kommer jag givetvis att hjälpa till inom klubben på träningar i det lag jag tilldelas efter jul. Kursen gick av stapeln i Östhammar och jag har i och med den, nu licens att träna ett fotbollslag enligt svenska fotbolls föreningen.

Kursen byggde först och främst på idrottspsykologi snarare än konkret taktik. Detta på grund av att taktik kommer i andra hand i så här låga åldrar. Det huvudsakliga är att hjälpa individera utvecklas i sitt eget tempo så gått det går. Dom ska ha roligt. Vi lärde oss även bitar som träningsupplägg. Hur ska en träning utformas för att unga spelare ska utvecklas så bra som möjligt. Vi fick konkreta tips på övningar som passar bra.

Nu hoppas jag att du har fått ökad  förståelse om var i processen jag befinner mig. Jag ber om ursäkt för den bristfälliga uppdateringen. Ett längre och mer ingående inlägg finns att vänta under de lovet. stay tuned!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Marie Wadstedt

Jag har nu en ökad förståelse för din process! Bra, eller hur?!

2011-01-09 @ 10:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0